Un Top Al Celor Mai Sănătoase Decizii

Te provocăm să iți schimbi atitudinea, să-ți înnoiești obiceiurile și să alegi din ceea ce îți oferă viața tot ceea ce te poate schimba în bine. 

 Ai tot studiat momentele cele mai potrivite pentru a începe ceva: de mâine te lasi de fumat, de luni o să iei vitamine, începi să tii regim, începi să faci în fiecare zi acea jumătate de oră de mișcare pentru o viață sănătoasă. Cum ar fi dacă în loc de a-ți propune termene, ai începe chiar acum?

LOCUL 1 – LASĂ-TE DE FUMAT!

ÎTIGARAntr-o tigara sunt continute 43 de substante chimice care cauzeaza cancer. Nicotina continuta de tigari este toxica si letala in doze mari. Cand isi iau doza de nicotina fumatorii inhaleaza alte patru mii de substante chimice. Multe dintre aceste componente sunt active chimic si produc schimbari negative asupra corpului: blocarea arterelor, creșterea riscului de cancer, reducerea fertilității, accelerarea procesului de îmbătrânire, iritarea stomacului și slăbirea sistemului osos. Mai e necesară invocarea altor argumente?

LOCUL 2 – MIȘCĂ! ȘI RIDICĂ GREUTĂȚI

GREUTATIȘtim că știi: exercițiul fizic e bun pentru sănătate (dar la fel de bine știai și că fumatul dăunează, nu?) De trei (hai, patru) ori pe săptămână câte 20 (hai, 30!) de minute de activitate fizică moderată e un minim care ești dator să îl faci pentru tine. Cât de puțin și tot contează: măcar urcă scările în loc să iei liftul.

Ridică greutăți nu numai ca să-ți scadă greutatea, tensiunea arterială și colesterolul, ci și pentru că îți întărești ligamentele și tendoanele. Mai mult – minimalizezi semnele de îmbătrânire. Nu e glumă, căci, odată trecută de 30 de ani, deși cântarul arată aceeași greutate, începi să pierzi din masa musculară în favoarea masei de grăsime Asta din cauza lenevirii metabolismului: e din ce în ce mai greu să te menții în formă. Poți lupta împotriva acestui nemilos proces prin menținerea sau chiar creșterea masei musculare (ridicând greutăți de două, trei ori pe săptămână): vei păcăli organismul să creadă că este mai tânăr decât zice buletinul.

LOCUL 3 – INVESTEȘTE ÎN SALTEA

Un pat de calitate asigură un somn de calitate: precum majoritatea lucrurilor în viață, calitatea costă; însă petrecem o treime din viață la orizontală, așa că merităm investiția, nu e un moft frivol. Lipsa odihnei nocturne corespunzătoare îți poate afecta, în timp, sănătatea.

LOCUL 4 – FUGI DE SOARELE DIN MIEZUL ZILEI

Cele mai distructive raze sunt între 11.30 și 15.30 și nu e vorba despre bronz crunt și arsuri masive, ci despre cancer de piele! Stai la umbră ori de câte ori este posibil, poartă pălărie și folosește cu meticulozitate și responsabilitate cremă cu minim 15 factor de protecție solară.

LOCUL 5 – MĂNÂNCĂ ALTFEL ȘI ÎMBOGĂȚEȘTE-ȚI DIETA 

Altfel, adică hrană mai … integrală. Se estimează că două treimi dintre femei prezintă deficiențe de magenziu, cunoscut drept acel mineral ”antistres” și vital pentru sănătatea nervilor, a circulației, musculaturii și a sistemului digestiv. Magneziul este conținut în pâinea integrală, orezul brun și pastele făinoase din făină integrală – care ar fi foarte sănătos să înlocuiască făinoasele albe, rafinate.

DIETA SANATOASAChiar dacă obiceiurile tale culinare sunt bazate pe principii alimentare sănătoase, slabe sunt șansele ca toate necesitățile tale nutritive să fie satisfăcute. În zilele noastre, hrana e obținută din produse cultivate în ferme superindustrializate, cu soluri ”pompate” cu îngrășăminte chimice, iar prin procesele tehnologice de prelucrare e golită de elementele nutritive. Există cu 75% mai puțin calciu și cu 70% mai puțin fier în anumite fructe și legume decât acum 50 de ani. Din păcate, nu prea avem cum să ne sustragem sistemului. Soluția e să ne asigurăm împotriva deficiențelor nutritive prin doze corecte de suplimente de multivitamine, de bună calitate – dar care nu sunt o scuză sau un pretext pentru a ne hrăni prost. Așadar, renunță la mâncatul pe grabă, la conserve și alimentele semipreparate. Cuvântul de ordine e ”naturalul”.

LOCUL 6 – FĂRĂ DIETE DE EXTERMINARE

După ce că dietele năprasnice sunt ineficiente pe termen lung, îți mai distrug și psihicul prin inerentele frustrări care le acompaniază. Însă ceea ce nu știam până acum e că pot fi de-a dreptul letale. S-a dovedit legătura dintre acestea și creșterea riscului de hipertensiune, afecțiuni cardiace și infarct. Cercetătorii au arătat că femeile care au pierdut exrem de rapid 4-5 kg mai mult de trei ori pe parcursul vieții sunt de 21 de ori mai expuse riscului de a se îmbolnăvi de inimă; și asta din pricina pierderii rapide a colesterolului HDL – cel ”bun, util pentru corecta funcționare a circuitului sangvin.

LOCUL 7 – ATENȚIE LA OASE

Cu cât îți acumulezi o masă osoasă mai mare de pe acum, cu atât vei fi mai ferit de osteoporoză la bătrânețe. Această maladie a fragilității oaselor afectează una din trei femei și are drept efect dureri mari și chiar invaliditate, ca să nu mai vorbim de fracturi apărute din senin. Ai nevoie de 700 mg calciu pe zi; sursele pot fi o porție de legume cu frunze verzi; una sau două gustări compuse din lactate (brânză sau iaurt și 250 ml lapte dulce). Plus alte alimente precum nuci, semințe, orez brun, al căror conținut de magneziu, alături de vitamina D, asigură absorția calciului din hrană.

LOCUL 8 – BEA, BEA, NU TE LĂSA 

E vorba, iar și iar, despre apă. Organismul este format din 70% apă. Și, din moment ce nu avem nici o APAmodalitate să o stocăm la infinit, e mare nevoie să-i asigurăm o permanentă aprovizionare. Deshidratarea stă la rădăcina mai multor rele: constipația, articulații înțepenite, oboseală, dureri de cap, irascibilitate, infecții urinare, riduri. Apa e mijlocul de transport cu care trupul a venit gata dotat; ea conduce substanțele nutritive acolo unde le este locul. Recomandarea să bei doi litri de apă pe zi e chiar un avertisment cu mare impact asupra sănătății noastre. Mai mult, încearcă să bei în tot cursul zilei (dar nu și al nopții), nu doar atunci când ai senzația de sete: setea e semnalul prin care organismul îți spune că e deja deshidratat. E mai bine să-i asiguri ritmic și constant hidratarea.

LOCUL 9 – SPALĂ-TE PE MÂINI 

Mâinile suntSPALA MAINILE o adevărată ”autostradă” pentru germeni și microbi, pe care îi transportă în voie de la un om la altul și pasează infecțiile, mai ales cele ale ochilor, tractului digestiv și respirator. Niciodată nu e un abuz să speli mâinile cu apă și săpun, mai ales atunci când prepari hrana, când mănânci, când ieși de la toaletă.


LOCUL 10 – RÂZI, RÂZI, RÂZI 

E cu adevărat cel mai bun (și mai ieftin) medicament. Din păcate îl folosim din ce în ce mai puțin și mai rar… RAZI RAZISe pare că prin anii ’50 oamenii râdeau cam 18 minute pe zi; azi mai puțin de 6 minute. Trist, nu? Râsul sănătos reduce stresul, stimulează circulația sangvină, îmbunătățește respirația, crește producția de endorfine și stimulează activitatea sistemului imunitar. Și protejează cordul – de unde crezi că vine expresia ”a râde din toată inima”?!

Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.
You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


sase × = 30

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>