Meniul copiilor in zilele de canicula

Vara, copiii au vacanta, parintii pleaca in concediu si adesea sunt tentati sa ofere copiilor tot ce este mai bun, pentru ca zilele de recreere sa fie placute, iar amintirea concediului de neuitat.

Copiii sunt bucurosi sa profite de aceasta grija parinteasca si cer indeosebi dulciuri: inghetata, preambalate, produse de cofetarie sau de patiserie. Toate sunt, insa, contraindicate. Corpul infierbantat n-are nevoie sa primeasca excesul de calorii din dulciuri doar din dorinta de a savura o delicatesa.

Sucuri de legume

Pentru sanatatea copiilor este ideal ca alimentatia din zilele de canicula sa se bazeze pe fructe si legume. Acestea din urma sunt bogate in saruri minerale, vitamine si fibre celulozice. Dat fiind ca fibrele stimuleaza functionarea sistemului digestiv (cu risc de diaree), este de dorit stoarcerea legumelor intr-un aparat centrifugal si consmarea sucului.

In general sucurile de legume nu sunt pe placul copiilor, dar ei pot fi atrasi prin combinatii culinare: sucul de morcovi, de varza sau de telina capata un gust placut daca-l amesteci cu suc de portocale, de lamaie sau de ananas. Nu trebuie indulcit, fructele isi fac bine treaba, conform aif.ru.

Un pahar cu asemenea suc, baut dimineata, si inca unul in cursul zilei sunt suficiente pentru ca organismul sa suporte mai usor disconfortul creat de canicula.

In ceea ce priveste fructele, nutritionisitii recomanda ca, in afara celor obisnuite si alese dupa preferinta, sa nu lipseasca din meniul zilnic al copiilor fructele de padure: afine, zmeura, fragi si oricare altele. Sunt scumpe, dar nici nu se pot consuma in cantitati foarte mari.

Dimineata carne, seara branzeturi

Pe canicula, atat copiilor, cat si adultilor nu li se recomanda restrictionarea caloriilor. Chiar daca adultii isi modereaza aportul caloric din alimente, copiilor, care fac multa miscare in zilele de vara, li se recomanda un spor caloric de 10%.

Acesta trebuie sa provina din fructe, dar si din mesele cu continut proteic ridicat, asociate cu fainoase (paine, garnituri). Se recomanda dimineata carne, iar seara branzeturi fermentate – afara de cazul cand, pentru menajarea sistemului gastric, medicul a recomandat limitarea lor.

Consumul de fructe este recomandat de-a lungul intregii zile. Consumand fructe, atat adultul, cat si copilul simt o stare de satietate care le limiteaza apetitul pentru mancaruri grele la pranz si la cina.

Cel mai periculos lucru sub aspect alimentar, atat pentru parinti, cat si pentru copii, este deshidratarea. Consecintele ei pot fi grave, privind functionarea deficitara a rinichilor si, mai ales, riscul unui episod de hipotensiune, care poate duce pana la lesin.

Fireste ca, in asemenea situatie trebuie chemata o ambulanta, dar, pana vine aceasta, cel in cauza isi poate reveni daca bea un pahar cu apa in care s-a dizolvat putina sare.

Secretul ceaiului fierbinte

Regula de aur in vreme de arsita este sa bei doi litri de apa pe zi, in prize egale, din doua in doua ore. Da-le si copiilor. Testari facute de specialisti au dovedit ca alimentarea permanenta cu apa a organismului asigura o viata lunga.

N-as incheia fara sa amintesc despre insistenta cu care toti nutritionistii, cand vorbesc de alimentatia pe timp de canicula – mai ales la copii – atrag atentia cat de daunatoare este inghetata si cat de neindicate sunt bauturile reci.

In multe tari asiatice se consuma ceai fierbinte, ca reconfortant in zilele cand dogoreste soarele. Se gaseste si la noi, in magazinele de tip “plafar”, ceaiul verde chinezesc. Incercati-l. Baut fierbinte, incalzeste pe termen scurt si racoreste pe termen lung. Baut rece – invers.

Acest articol a fost publicat în Articole medicale și etichetat cu , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.
You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


unu × = 2

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>