ATENȚIE LA DESHIDRATARE!

Tiner beau apaVara, din cauza temperaturilor ridicate, orice persoană poate suferi de deshidratare, dar cei mai vulnerabili sunt bebelușii, femeile însărcinate și vârstnicii. Ca să previi problemele cauzate de deshidratare, este important să bei suficientă apă pe tot parcursul zilei, fără să aștepți să ți se facă sete.

APA, INDISPENSABILĂ

 

Știm bine, fără apă nu putem trăi. Științific, corpul uman este compus în proporție de 70% din apă. Deshidratarea survine atunci când, din diverse motive, se reduce această cantitate de apă pe care o conține organismul în mod normal. apa indispensabilaOdată instalată, deshidratarea conduce la un dezechilibru al unor săruri mineral prezente în corp, în special al sodiului și potasiului, elemente de care depinde în totalitate buna funcționare a celulelor. Consecințele deshidratării pot fi foarte grave, uneori chiar mortale.

DE CE TE DESHIDRATEZI?

Pierderile normale de lichide (prin transpirație, respirație și urină) ajung la 1,5-2 litri pe zi, cantitate de apă pe care trebuie să o înlocuiești permanent. Poți suferi de deshidratare dacă nu bei suficientă apă sau dacă pierzi o cantitate importantă de lichide pe care nu o înlocuiești, de exemplu, în caz de diaree persistentă, vărsături repetate, expunere la soare, transpirație abundentă cauzată de febră ridicată sau de un efort fizic intens. Deshidratarea se poate instala și din cauza consumului excesiv de alcool. Temperatura ridicată a mediului exterior, umiditatea, eforturile fizice îndelungate, oboseala, stresul, îmbrăcămintea strânsă pe corp sunt factori ce favorizează apariția deshidratării.

PERSOANELE VULNERABILE

- Femeile însărcinate. Viitoarea mămică trebuie să-i asigure bebelușului apa și elementele necesare creșterii și dezvoltării. Dacă organismul ei nu este suficient hidratat, placenta va fi prost irigată cu sânge, volumul lichidului amniotic va scădea, ceea ce poate perturba creșterea fătului și îi poate crea acestuia probleme respiratorii și cerebrale. Așadar, este obligatoriu ca o femeie însărcinată să bea cel puțin 1,5-2 litri de apă pe zi.

- Bebelușii.

un bebelus bea apaLa micuții cu vârsta mai mică de 2 ani mecanismul de termoreglare nu este suficient maturizat, așa că ei transpiră mai mult decât copiii mai mari și au temperatura corpului mai ridicată. În plus, ei nu sunt capabili să spună când le este sete, ceea ce mărește riscul apariției deshidratării. La bebeluși, deshidratarea se manifestă prin uscăciunea pielii, transpirație excesivă, ochi sticloși, febră mare, somnolență, agitație. Dacă nu se iau măsuri de rehidratare, în câteva ore se poate ajunge la complicații renale, cardiovasculare și neurologice. În formele ușoare de deshidratare este suficientă hidratarea pe cale orală: dă-i bebelușului să bea soluție de rehidratare orală, cumpărată din farmacie. În formele grave, hidratarea se face pe cale intravenoasă, în spital.

- Vârstnicii.

Batran bea apaChiar dacă este sănătoasă, o persoană în vârstă este mai fragilă decât un adult tânăr. Odată cu înaintarea în vârstă, sistemul cardiovascular și rinichii nu mai funcționează la parametrii maximi și nu mai reușesc să rețină suficientă apă în organism. În consecință, cantitatea de urină scade, transpirația se diminuează și crește riscul de hipertermie. În plus, dacă persoana de vârsta a treia suferă de o boală cronică sau urmează diverse tratamente (de exemplu cu diuretice, laxative sau sedative), riscul să se instaleze deshidratarea este și mai mare.

CÂTĂ APĂ TREBUIE SĂ BEI?

Pentru a evita să te deshidratezi ai nevoie, în condiții normale, de cel puțin 8 pahare mari de apă pe zi. În schimb, dacă afară este foarte cald, dacă ești bolnav (diaree, vărsături, febră mare), dacă faci sport, necesarul de lichide pe zi este de minimum 2 litri. Ce nu trebuie să uiți este că aproape jumătate din cantitatea de apă de care ai nevoie zilnic provine din alimentele pe care le consumi. Un motiv în plus să nu sari peste mese și să alegi o alimentație cât mai variată.

Consumând multe fructe și legume nu doar că te hidratezi, dar îi oferi organismului tău cantități importante de vitamine și săruri minerale. Bea apă regulat în timpul zilei, chiar dacă nu îți este sete.

Acest articol a fost publicat în Articole medicale și etichetat cu , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.
You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


− cinci = 1

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>